Tuesday, December 15, 2009

Kata kakak itu..

Baru nak mula rasa angin pagi yang fresh kat taman tadi..dah kena tanya soalan maut.tengah seronok duk exercise, datang sorang kakak ni.

Dia : Berapa berat awak?
Aku : (Tanpa berselindung) menjawab
Dia : berat akak ..dot .dot.dot..
Aku : (Dlm hati ; kurang 2 kilo drpd aku)
Dia : Dah berapa orang anak ?
Aku :(Tak tau le napa masa ni aku tetiba mcm syahdu je, and tiba2 buat muka mcm
terkejut kat akak tu)
Saya belum kawin..so takde anak..
Dia :oooo...kita ni perut buncit kan? Susah nak turun berat badan
Aku : (Dalam hati : MOTIP?????)

Dan dia pun berlalu ke trek..berjoging.
Aku ? Macam hilang ingatan kejap, terus berlalu ke kereta dan balik rumah. Kenapa aku sensitip ? Dan bila kembali ke alam sedar,ku akui..memang kakak itu berkata yang benar. Kalau terjumpa kakak tu, akan ku katakan "Kak, saya mengakuinya".

3 Comments:

At December 16, 2009 at 9:32 AM , Blogger roshaiza tahar said...

apa kes kakak tu nyibuk nge awak cik salwa...mulut dia...apa2 pun saiz kita ke apa ke janji hapopy hati baik sudah..jangan layan orang macam itu....

 
At December 16, 2009 at 11:08 AM , Blogger cik wawa said...

ja, kakak tu excited kot jumpa orang sama size ngan dia..hehe

 
At January 1, 2010 at 12:18 AM , Blogger Wannoraini Abdul Latif said...

hahahaha..entry ko kali ni memang kelakar. jarang update tapi sekali bagi..gelak besar akak! bukan gelakkan saiz eh..gelakkan cara penulisan ko yang jujur dan bersahaja..

Wa, jom kita turunkan berat badan sama2 untuk kesihatan dan kesejahteraan untuk masa akan datang! Selamat Tahun Baru 2010!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home