Wednesday, July 29, 2009

Cuti H wang N wang

last thursday,kampus kami diarahkan tutup kerana diserang H wang N wang. menakutkan. malam sebelum tuterima sms drpd student aku yg jadi MPP, bagitau ada ramai students yang demam dan kemungkinan kampus ditutup. tengah malam, terima lagi sms yg menyatakan kompem kampus tutup and semua kena balik. so keesokan harinya, Khamis, aku pergi berpoyer-poyer di bank (gaji day). kelas kul 12, memang kena cancel ler. around 10, masuk kampus. semua orang kelihatan tidak tentu arah. bertanya2 tentang kepastian kampus ditutup. kena tunggu announcement dr pengarah. then, around 12, kompem kampus tutup. aku dengan semangatnya nak balik kampung. padahal memang setiap khamis balik kampung. apa plan ek sempena coti sminggu ni? last2, gi Lumut ngan my parents umah pakcik kitorang pagi sabtu. stay sana sampai Isnin. malangnya, masa nak bertolak pagi sabtu tu, ada berita sedih. cuti H wang N wang dah jadi coti semester. maknanya, kalau staf nak bercoti, kena apply coti mcm biasa. takdernya coti free. uwaa. habisler coti aku. tapi plan tetap diteruskan. balik isnin. selasa memang malas nak masuk kijer. sambung coti. ingat nak masuk kijer rabu n khamis. last2 rabu pun tak pegi kerja gak. malas sungguh. tepon bos, bagitau nak coti terus sminggu. tapi borang coti isi lepas coti. boleh? smlm dpt emel, ada lecturer kat sini ni, kawan aku gak, positif H wang N wang. dah masuk paru-paru. semoga dia selamat dan pulih mcm biasa. walaupun aku tak masuk opis, tapi hai2ku dipenuhi dengan buku dan mengadap komputer. huhu. subjek baru ini membuatkan hidupku tak tentu arah.
Pagi jumaat lusa ni, bertolak gi Gombak. my sepupu kawin.vpastu terus balik sabtu. ahad masuk kijer. kelas pukul 8..tidakkk....i hate sunday..dahle Dungun banyak kes H wang N wang..minta lindung..

2 Comments:

At July 30, 2009 at 10:09 AM , Blogger roshaiza tahar said...

nik leh ke paham tajuk mu pening pala aku..baca 2-3 kali baru pahang...moga mu selamat...kalau aku suke je cuti2 ni..duk dumah diam...

 
At July 30, 2009 at 3:36 PM , Blogger cik wawa said...

hehe..bahasa ganu jaa...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home