Thursday, March 6, 2008

updet...updet lagi

how i miss writing in my blog..there is no point creating a new blog, but u just left it blank.busy maa..so hari ni aku dengan segala semangat yang membara akan cuba mengupdet blog aku sewajarnya dan sepadatnya.haha..as if my blog has many readers.
operation
ayah aku underwent a minor operation on 29th Jan. palstic sugery lagi.jangan main-main. one week before the operation, he was admitted to the ward, so that his blood pressure, diet and so on can be monitored. so start hari tu, almost every day g melawat dia kat spital. my mak2sedara, bapak2 sedara and sepupu sepapat ada tempat baru untuk habiskan masa lapang - wad 5B. time tu leh still gelak2 ngan my dad, sebab belum operate lg and dia just rehat2 je kat wad. sakit apa bapak aku? operation tuh nak buang tahi lalat / ketuat kat tepi hidung jer. memang ayah aku tak pernah rasa sakit ngan ketuat tu, but doc suruh buang sebab itu adalah kanser kulit. and lama2 dia akan effect kat tulang.katanya ler. and we were told that sikit drpd hidung yg ada ketuat tu akan dibuang, and digantikan dengan kulit dahi and telinga. it sounds kelakar..so thats why kami gelak2.hehe.ramai yang tanya..naper tak amik kulit peha ke, betis ke..mana boleh daa.itu kulit keras, muka u kulit lembut. and tone warna pun berbeza. and sometimes ia jadi bahan lawak.
malam sebelum operation, my mum tido kat spital. aku ngan kakak aku duk umah and akan g spital pagi2 esok sebab bapak aku start operate kul 7.30 pgi. pagi sok tu, g amik abg aku kat airport, breakfast then terus ke hospital. rasa sungguh nervous menunggu depan operation theatre. habis segala jenis suratkabo diborong..majalah2 yg tak berkaitan semua dibeli. bosan. kadang2 ada org accident dibawa ke wad bedah tu,.insaf sebentar. yang menunggu - aku, my mum, my kakak n my abang. pelik gak..sampai kul 1 pun ayah aku blm settle. last2 aku ngan kakak aku g makan. time tu dah kul 3.30. kul 5.30 kami g wad, tengok my mum and abang dah takder. and ayah aku dah keluar dr bilik bedah..and dah dibawak ke wad asal dia.
aku ngan kakak aku naik wad. tengok ayah aku..terlalu teruk. masa tu kami cool lagi. abg aku n mak pun mcm biasa jer. tengok ayah aku dlm keadaan mcm tuh, tengok abg aku duk lap darah yg mengalir kat muka ayah aku..tiba2 aku ngan kakak aku tak tahan..menangis teresak2 kat situ gak. just imagine..ayah aku tak pernah sakit..tak pernah terlantar..tapi bila dah lepas operet, dengan darah yg mengalir banyak, dengan muka yg bertampal sana-sini, dia pun tak leh bercakap..dengan tiub masuk dlm hidung..uhhsss....tak dapat digambarkan. tengok kami nangis, mak aku pun nangis jugak. abg aku kool jer...org kat dlm wad tu tengok jer kami.ada 6 org dlm wad tu. diorang memula tak perasan itu ayah aku, sbb teruk sngat keadaan dia. tp bila tengok kitorang, br diorang noticed. ptg tuh, ada a few sedaera-mara yg datang..huhu..agak hiba di situ yer. nak2 adik2 ayah aku..sedih tengok dia menangis .aku nangis lagi. biasa ah..ratu air mata. pastu sedara-mara lain tepon tanya camner..aku pun cerita dengan bersungguh-sunguh..ngeri diorang dengar. pas magrib, aku bwk balik mak aku. dia mandi, rehat jap ,pastu hantar dia gi spital balik. mlm tuh dia jaga ayah aku. kul 10 lebih, aku bwk kakak aku n abg aku balik lak. g makan dulu. selera tetap maintain. makan seafood. esok aku cuti lg .abg aku pun .
dlm seming gu tu, ramai yg datang. diorang menangis, aku pun nangis gak.huhu..mak aku jaga ayah aku. time ni tak dengar mak aku membebel.hehe. adik2 aku kebetulan cuti semester..gilir2 jaga my dad. aku pun amik cuti sminggu. jadi driver. memang life aku time tu kelam kabut. g spital tengahri n petang. tapi aku puas dpt berbakti pad keluarga, agama dan bangsa. heheh. abg aku kata..iu hikmah aku tak kawin. leh jadi runner. huhu.
sebulan ayah aku duk wad. br minggu lepas keluar. and twice a week dia kena g spital utk cuci n so on. mak aku pesan kat ayah aku jngn kuar umah..nanti org ajak g markas lak.sian ayah aku takleh join kerja kempen tahun ni. kalau tak dulu2 dia duksibuk ngan parti. dahle ketua parti tuh tak g pun melawat ayah aku. sungguh kurang asam. hmmm...panjang lagi citer aku. tapi tak larat dah. kul 12 ni ada kelas. pastu nak balik kampung. nanti aku updet lagi .citer best le pulak. taknak ah citer sedih je.hehe.gambar ayah aku nanti aku letak.
till then..cau cin cau..selamat mengundi..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home