Thursday, April 30, 2009

kisah exam

sekarang tengah exam week. aku ajar tiga kod semester ni, and satu kod dah abih exam. overall, result ok gak ah utk kelas tu. cuma masih lagi tertanya-tanya, kenapa students yang agak pandai dalam kelas, carrymarks tinggi, performance ok, tapi bila jawab final exam, agak mendukacitakan. and students yang so-so je dalam kelas, main2, tapi dalam final exam score pulak. normal kot ek. dolu2 time aku belajar, dalam kelas aku sonyap yo, carrymarks pun tak tinggi sangat, final exam marks apatah lagi. hehe. tapi time tests, aku sometimes 'merujuk' kepada jawapan my friend kat sebelah. hehe. bukan apa, kalau dia buat salah, leh tolong betulkan. kalau jawapan aku yang salah, boleh tengok jawapan dia yang betul tu. apa yang penting..kerjasama..wonderpet..(messege tone aku sekarang ni ialah wonderpet..hehe).teringat dolu kat sekolah menengah..aku tiru sorang minah ni time test add math..pelan dan dongakan..haha.aku memang tak pandai topik ni..tak larat nak dongak dah..tak menjadi jugak..agaknya orang yang aku tiru tu, pandai mendongak. hmm..sapa le tu ek? anyway..aku memang fail maths time sekolah dulu.

since darjah 1, membawa ke tingkatan 5. in fact, aku dianggap oleh cikgu aku yang aku guna bomoh sebab dapat A dlm math Upsr. punye ler penat aku belajar dia kata aku pakai bomoh. pastu, masuk sekolah menengah, lagi ler menyeksakan. aku kan budak kampung, masuk lak sekolah asrama penuh kat selatan nun. macam-macam ada. kejutan budaya jap. maths memang hancuss.masuk form4 and form 5..setiap kali dapat result maths dalam monthly test mesti nangis je kerjanya. pelajar2 ekolah tu dibahagikan kepada kumpulan2 untk subjek maths n english. ntah macamana, aku termasuk dalam set 2 untk maths. aku ler paling "tidak pandai" dalam set tu. students lain semua score. cikgu maths tu pun dah tau dah. lepas dapat monthly test result, mesti dia pandang aku sebab dia tau aku nangis.huhu. ampun Mr. Ong and Miss Teyew..segala janjang, integer, pembezaan,persamaan dan pengamiran hanya ku ingat tajuk. isi dalam semua tak ingat.kalau Amir Uk's aku ingat. pengamiran? udah luper.

apa sobona eh den nak citor ni? bosan sobona eh..tapi at least ada ler sket citor.den malaih sobona eh..tunggu lagi dua kod utk final exam.untuk students den yang nak pekso sabtu ni, buek lek lok yo. den dah bagi carymarks tinggi, kalau ado yang fail, den tembak sorang-sorang. ponek den ngaja ha..buek sampai muntahh.pastu lagi satu paper on 6th mei ni. ini rasonya den tak sanggup nak hadapi. nampok bonar tahap kegagalan yang tinggi. dari mulo lagi den kobar ko student, jangan main2. tapi nak jugak main2. den dah malaih. banyak beri peluang tak nak diambiknyo. ingat den tak garang ko? sekali den garang, torobang semuo orang. den tak terobang lo..sobab den borat. ponek ah nak cakap nogori semilan ni. tapi den kono blajar.haha.kalau tak blajar, takleh masuk Felda Lui Timur.tapi Lui Timur jauh naa..raya kat terengganu je lah tiap-tiap tahun..ahaks..

dah pukul 4.30. cheq nak buat kherja. satgi kherja tak siap, mampuih. hang ingat hang terrer? awat le jadi lagu ni. penyegan sungguh heh. tidoq je kherjanya. huhu..ni cakap kedah lak. maklumler, cinta pertama. ekekek. hampeh yo. cinta kedua, ketiga, keempat tunggu lain episod naaa..

nak sambung reserach yang tak siap. banyak kena betulkan and tambah lepas proofread .fail.yelah...apa makna kajian anda tanpa problem statement? hahaha..memang fail..kena buat kajian tentang perkara itu.. 'Kesan kajian tanpa pernyataan masalah terhadap perkembangan kerjaya pensyarah'..sapa nak join?ada berani? nanti dah siap, kita bentang kat Konferensi Tadika Asian.

rindunya dengan asrama biru ini

rindu juga dengan mereka ini

dan saya pasti, anda semua merindui saya ;-)

3 Comments:

At May 1, 2009 at 2:35 PM , Blogger roshaiza tahar said...

finally cik wa bercerita..terubat rinduku ke mung..

 
At May 3, 2009 at 12:17 PM , Blogger CIda said...

hehe.. yer2 aku paling igt peristiwa pelan dan dongakan itu. Aku tak sempat nak tiru kamu bab kebarangkalian. Result. Kamu dpt A, aku failed. hahaha.. ah, kamu bijak..set 2. Aku set 5.. bodo piang tp la ni dok tipu apa tatau kat student.. hahahaha

 
At May 5, 2009 at 11:11 AM , Blogger cik wawa said...

ja..rindu mu juga. aku sebenarnya banyak nak bercerita, tapi kemalasan tahap dewa..

cida..pelan dan dongakanmu mengatasi kebarangkalianku. memang baik punyer dongak..aku nak kau tau..berada di set 2 umpama mimpi ngeri buatku..huhu

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home