Saturday, November 1, 2008

cerita apa ye..

walaupun hujung minggu lepas membosankan kehidupan aku di kampung, minggu ni aku tetap balik kampung. tapi tengahari jumaat baru balik. khamis tak sempat. meeting habis kul 5.pastu temankan kawan aku buka puasa. jumaat pagi me and my hosmet kemas halaman umah. susun batu bata yang tuan rumah bagi. dia taknak buat simen kat teoi umah tu. sudahnya dia hantar bata2 je. so kami pun menyusun dengan gigih. gile sakit jari jemari ku semua duk angkat bata2 tu. so sampai kampung pun dah petang.

pagi tadi pegi beli barang. abah aku temankan.hehe.mak aku kedemaman. so dia tak ikut. giler ramai orang. aku gi beli barang2 nak buat jamuan untuk anak2 angkat aku. sejak kat dungun ni, aku ada 17 anak agkat part 1 - part 4. tapi 3 org dah kena dismiss. maklumlah kurang kasih sayang seorang bapa. hehe, mak angkatnya asyik membizikan diri. tak ambil tau pasal pelajaran anak2. iniler jadinya. mujur aku ngajar budak part 1, so boleh le sikit2 tengok2kan diorang. rabu depan ni buat jamuan sikit utk diorang. tadi belajar wat roti jala ngan my mak. huhu.anak siapakah ini yang tidak pandai buat roti jala. habih tumpah2 tepung atas dapur aku kerjakan. ayah aku lak duk kata aku gulung roti jala tu tak de nilai2 seni. hehe. aku gulung ikut suka ati aku je. yang penting bergulung. so utk jamuan nanti, harap2 seni gulung menggulung aku akan mengeluarkan aura seninya.

ini ler rupe roti jalaku yang tanpa bahan pewarna mahupun melamine. suci dan asli. tidak syak lgi. rasanya buleh le tahan.cicah ngan dalca. nyumssss...dan juga gambar barang2 yang ku beli utk sedikit makan2 itu.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home